Diumenge amb el Casas

Publicat per Lluís Cuesta el

per en Josep Pretel i Lluís Cuesta

Avui diumenge hem portat al nostre Pegaso 5064 Beulas a fer una volta per les línies que va recòrrer en servei. Primer s’ha començat fent la línia que feia en la seva època a l’empresa Casas: Tona-Malla-Vic. Durant part del recorregut ens ha acompanyat en Josep Casas, revivint vells temps amb aquest cotxe.

A l’estació d’autobusos de Vic ens esperaven alguns mitjans de comunicació de la zona: Diari de Vic, Televisió de Vic i la Revistona. A la foto podeu veure en Marcel sent entrevistat.

Després de recuperar forces amb l’esmorzar vam reviure la línia Malla-Tona-Vic iniciant el recorregut a la terminal actual, tot just davant del concessionari a dins del qual en Marcel va descobrir el Casas.

Després d’una curta però interessant visita al concessionari, invitats pel senyor Casas, vam iniciar el viatge cap a Vic on fariem parada per recollir a la premsa local i continuar cap a Gurb i Sant Bartomeu del Grau, l’altra línia que va fer durant molt temps el nostre autobús.

Les fotos que segueixen mostren a la reportera de la televisió local d’Osona, EL9TV, en acció.

En una altra foto veiem l’ambient a l’interior: tothom content i satisfet… bé, excepte la Núria, que se’ns va marejar amb els 9 interminables kilòmetres de corbes que hi ha fins a Sant Bartomeu.

Quan vam arribar a Sant Bartomeu, un municipi a 906 metres sobre el nivell del mar i uns 2.000 habitants, l’autobús de seguida va ser identificat pels locals malgrat no estar pintat en uns colors diferents. Alguns ja tenien notícia de la nostra arribada a través d’internet, d’altres es van anar apropant després, d’entre ells hem d’esmentar un client habitual dels anys 90 i un conductor, ni més ni menys que l’home de la foto, en Pere Argila, germà d’en Josep Argila, el concessionari de la línia durant els anys 90.

En Pere mostrava la seva sorpresa per tornar a veure l’autobús i ens va explicar el que recordava de la línia: tres expedicions diàries als anys 90, anaven pràcticament al complet cada dia i en alguna ocasió van haver de repetir viatge per poder atendre la demanda, i el que és més important, mai van quedar-se tirats a la carretera, aquest és el nostre Casas!

En canvi,vam coincidir en l’escassa potència de la calefacció, una instal.lació artesana d’en Josep Argila, però que sovint provocaba queixes entre els passatgers.

Cap a les dues de la tarda vam emprendre viatge cap a Indústries Riva, la següent etapa del nostre viatge, tema del proper post. Acabem amb una fotografia del Casas arribant a Sant Bartomeu, a les cotxeres del fons s’hi van allotjar en un altre temps vehicles d’en Argila.

La següent etapa ens va portar fins a les Industries Riva, a les Masies de Voltregà. Així el Casas va tornar al lloc a on va fer els seus primers serveis de transports d’empleats de la Colònia textil.

L’antiga colònia tèxtil en altre temps va arribar a tenir prop de 700 empleats, els quals venien i anàven des de la població de les Masies de Voltregà amb el Casas. Tot es va acabar a principis dels anys 90 i els darrers habitants de les cases de la colònia van rebre al seu antic bus amb una barreja d’il.lusió, sorpresa i nostalgia d’aquella intensitat febril. Aquí les teniu, novament assegudes a l’autobús que les mantenia comunicades amb el món exterior gairebé vint anys després! Són, d’esquerra a dreta, la Conxita Costa, la Sara Cots i la Montserrat Serrallonga:

Elles mateixes ens van confirmar que el to de verd de l’actual esquema de colors no és el que elles recordaven, era més fosc. Això no va ser obstacle per que revisquessin temps passats, una de les sensacions que a nosaltres més ens agrada transmetre.

Després d’això ens vam dirigir cap a Manlleu a on vam gaudir d’un bon picnic per a dinar, format per un bon aperitiu i botifarra.

Aquí podeu veure als participants en l’activitat.

2 respuestas/respostes a “Diumenge amb el Casas (3)”

el 01 abr 2009 a las/a les 9:39 pm pegasoTUS
Que guapos estan todos…jajajjaja, lastima del dia que hizo,y el mareo de la Nuri, por lo demás, genial.

el 01 abr 2009 a las/a les 9:55 pm
I per cert , a la darrera foto , el darrer per la dreta , va ser….el darrer propietari del “Casas” abans d’Arca , el Sr Josep Casas i Verdaguer , que va compartir l’inici de jornada amb nosaltres .

0 comentaris

Deixa un comentari

Avatar placeholder

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.